Travel agents in de spotlight
KLM
Van concept tot evenement
KLM wilde er graag voor zorgen dat de 600 travel agents binnen KLM beloond werden voor hun jaarlijkse inzet binnen de reiswereld. LiveWall Events schoof daarvoor aan tafel om een concept uit te werken om deze vervolgens samen met KLM te realiseren. Het resultaat: een schitterend jaarlijks terugkerend evenement waarbij de Speel & Win campagne centraal staat.
Activaties
KLM maakt binnen de Presenterswall gebruik van verschillende modules;
- Energisers
- Matchmaking
- ContentWall
- Heatmap
- Bingo
KLM Kwis
Inmiddels is de rust weer terug, maar de afgelopen jaren is de wereld op zijn kop gezet door Corona en moest iedereen zich aanpassen naar digitaal. Dit weerhield KLM er echter niet van om de KLM Kwis toch te organiseren en deze volledig online voort te zetten, samen met LiveWall Events.
Alle travel agents kunnen individueel meespelen met hun mobiele telefoon door een QR-code te scannen, waarna ze in de mobiele web-applicatie van Presenterswall omgeving komen. In de quiz worden verschillende onderwerpen aangehaald als Fun Facts en Highlights, maar ook om de KLM kennis te testen onder de medewerkers.
In de quiz is er slim gebruik gemaakt van de heatmap tool, waarbij de travel agents aan kunnen geven wat de favoriete vakantiebestemming en favoriete zitplek in het vliegtuig is. Een creatieve ijsbreker die meteen de aadacht vast weet te houden tijdens het evenement!
Daarnaast is onze energizer module op maat gemaakt voor KLM die deze gebruikt om een extra boost te geven aan de betrokkenheid onder de travel agents. SHAKE SHAKE SHAKE met zijn allen de fles totdat deze ontpopt!
Kortom, een toffe samenwerking waarin we samen met KLM iedere keer weer op een creatieve manier de verschillende modules inzetten, om een evenement neer te zetten waar de travel agents centraal staan.